Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Lost Ark z coraz gorszymi ocenami na Steam. Gra jest krytykowana za hazard
Sieciowe RPG Lost Ark okazało się wielkim przebojem na Steamie, osiągając drugi najwyższy wynik aktywności w historii serwisu. Twórcy mają jednak powody do niepokoju, gdyż wyraźnie pogarsza się odbiór gry.

W chwili pisania tej wiadomości Lost Ark ma niemal 50 tys. recenzji użytkowników na Steamie i tylko 69% z nich chwali tę grę, co serwis kategoryzuje jako „mieszany odbiór” gry. Udział pozytywnych ocen systematycznie spada od dnia premiery – w sobotę rano było to 78%.

Zejście poniżej 70% recenzji chwalących grę spowodowało zmianę kategorii odbioru Lost Ark na Steamie z „większości pozytywnego” na „mieszany”.

Większość graczy wystawiających negatywne oceny narzeka na problemy techniczne. Najpoważniejsze dotyczą zapełnionych serwerów. Jedna z osób twierdzi nawet, że Steam podaje, iż spędziła w Lost Ark 33,5 godziny, ale tylko 5-7 godzin przypadło na rozgrywkę – pozostały czas został zmarnowany na czekanie w kolejkach.

Twórcy próbują z tym walczyć poprzez wprowadzenie limitów tworzenia postaci. Osoby, które już mają bohaterów na zapchanym serwerze, mogą kontynuować zabawę i tworzyć dodatkowych herosów. Zablokowane jest za to dołączanie do zabawy nowych graczy. To rozwiązanie też spotkało się z krytyką, zwłaszcza że w niektórych regionach takie problemy ma już większość serwerów.

Użytkownicy Steama przypominają też, że podobne kłopoty występowały w przypadku New World i popularne stało się twierdzenie, że Amazon Games wyspecjalizowało się w „symulatorach stania w kolejce”.

Pojawiają się również inne zarzuty względem Lost Ark. Użytkownik o ksywce Rwar, który spędził w grze prawie 70 godzin, krytykuje produkcję za elementy hazardu, pojawiające się w endgame. Koreańscy gracze są do nich przyzwyczajeni, ale użytkownicy z Zachodu zazwyczaj nie tolerują takich rozwiązań w MMORPG.

Problemem jest tzw. honing system (system udoskonalania), za pomocą którego zbieramy materiały do ulepszania ekwipunku. Służy on również jako swojego rodzaju wskaźnik postępu, za pomocą którego odblokowujemy dostęp do nowej zawartości. Cały szkopuł tkwi w tym, że gdy nasz ekwipunek osiągnie wysoki poziom, istnieje szansa, że honing się nie powiedzie, co spowoduje, że utracimy materiały. Przykładowo, aby uzyskać dostęp do zawartości „tier 2” trzeba 15 razy skutecznie udoskonalić sześć elementów ekwipunku. Na tym etapie szansa na powodzenie wynosi tylko 40%. Ta losowość i powiązanie jej z dostępem do zawartości psują rozgrywkę, zwłaszcza jej aspekt wieloosobowy. Jeśli gramy w grupie przyjaciół, to istnieje spora szansa, że część osób odblokuje zawartość nawet kilka dni wcześniej i będą one zmuszone czekać, aż towarzysze je dogonią.

Takie rozwiązania nie są niczym nowym, ale według Rwara są szczególnie godne potępienia w Lost Ark, gdyż pojawiają się dopiero na późnych etapach rozwoju. Początkowe kilkadziesiąt godzin jest pozbawione tych problemów i tym samym wielu graczy może zainwestować w tytuł sporo pieniędzy oraz czasu, zanim zorientuje się, jak będzie wyglądała reszta zabawy. Wówczas może im już być szkoda rezygnować.

Na tej samej zasadzie zarabiają kasyna, gdzie hazardziści grają dłużej niż powinni, argumentując, że zbyt wiele pieniędzy stracili już przy stole, aby teraz od niego odejść. Ludzka natura powoduje, że mamy problem z porzuceniem czegoś, w co władowaliśmy już dużo czasu lub środków, nawet jeśli racjonalną decyzją byłaby rezygnacja.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
Klemens
2022-02-14 17:36:02
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow